Djursjukhuset

Diva märkte inte ens av sprutan. ^^ Söthög.
Som ni vet har jag ju fått massa expertutlåtande på bloggen om min hund.
Så idag passade jag på att fråga hur det egentligen står till med valpar och motion.
Det finns ju nån skröna om att stora hundar inte ska röra på sig som valpar.
Det finns tillochmed folk som säger att de ska växa upp i en bur.
Detta är fel. Problem med leder är genetisk, och har ingenting med motion att göra.
Alltså så kan Diva utan några som helst problem följa med på en promenad. Hur ska annars hunden bygga upp kroppen och musklerna ?
Hur ska annars hunden växa i kroppen och lära sig hur den funkar?
Så HAHA på er fuckers som skrivit skit för jag tagit min hund på en promenad.
In your face motherfucker ;)

Pusssssssssssssss !


Mamma älskar dig ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, ledproblem osv. är genetiskt. Men eftersom man inte vet om en sån liten valp har ledproblem eller inte så är det dumt att motionera. Valpar ska inte motioneras helt enkelt. Promeneras, ja. Men inte motioneras.

Sen handlar det också om att hundar överhuvudtaget, oavsett ålder, sällan visar att de inte orkar längre. Det är alltså inte särskilt troligt att en valp stannar p.g.a att orken tagit slut. Och det måste man ta hänsyn till. Djur gör sig inte svaga utan vi måste ta såna beslut åt dom.

2011-05-10 @ 23:58:01
Postat av: Nikolina

Nej jag har aldrig påstått att hon ska motionera heller så. Jag tror att Diva mår mkt bättre av att följa med till garaget eller affären hellre än att sitta hemma själv. Och jag lovar dig, hon sätter sig ner om hon inte vill gå. Man måste lita på sig själv och sin magkänsla. Alla hundar är olika.

2011-05-11 @ 00:33:25
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Självklart ska hon inte lämnas hemma, det är hon på tok för liten för!

Jag kan tro att hon sätter sig om hon inte vill gå, men säkert inte alltid av den anledning att hon inte orkar.

2011-05-11 @ 09:34:09
Postat av: Nikolina

Nej kanske inte. Men jag är ingen elak människa, och jag värderar mina djur högst. Så jag lovar dig att inget dumt kommer hända henne. Så lämna över hunden till mig, så kan ni andra sköta era djur !

2011-05-11 @ 09:50:38
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Lina

Det är väl ändå ingen som påstår att något dumt kommer att hända henne eller att du är en elak människa, Det vet då iaf jag att du inte är trots att jag inte känner dig överhuvudtaget! :P Det är jättebra att hon får vara med överallt det är trots allt en kanonbra social/miljöträning :) Jag hade med mig min valp överallt när hon var liten, funkar ju jättebra när dem fortfarande är i bärstorlek om det skulle bli lite längre vändor.

2011-05-11 @ 14:36:30
Postat av: Carro

Jag håller helt med nikolina! Mina hundar har alltid varit med överallt sen valpåldern, och fått varit ute och sprungit hur mycket dom vill! Och dom har då aldrig visat något problem med varken ben eller annat! Så till anonym, vilken ras har du? Och varför vill du inte visa ditt namn eftersom du är så intresserad av att veta hur nikolina rastar sin hund! Dessutom har hennes kille haft rasen förut, och niko har nog mer hundvana än vad du verkar tro.. Dom klarar det där galant! Tro mig!

2011-05-11 @ 22:56:15
Postat av: Lina

Anonym pratar ju om motion här och inte alls att hunden inte ska få vara med för det är klart den ska vara det, dock håller jag med där att anonym inte behöver vara anonym! alla har ju rätt till sina åsikter å ingen är ju dum i huvudet för att man inte tycker som någon annan! :)

Sen är det ju olika från ras till ras detdär, retriever raser och ofta större raser är mer känsliga än mindre raser oftast är och vissa raser avlas det i perioder väldigt hårt på villket kan göra dem känsligare! Oftast är så klarar dem sig fint men man vet aldrig när oturen är framme och bråkar :( Men jag håller med dig carro, hundarna ska definitivt få vara med och se världen! ^^

2011-05-12 @ 00:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0