18 juni 2011

Hej! Hopp om liv nu efter mat, Ska bara ta mig in i duschen nu.
Ja ni såg ju i mitt sista inlägg att jag mådde sämre. Och det slog sig på magen.
Jag gick hela dagen och hoppades att det skulle gå över.
Jag hade så ont så jag grät men jag ville verkligen inte missa mammas överraskning
på fredagen. Tillslut runt elva i torsdags så åkte jag in.
Och de trodde som sist att det var blindtarmen. Alla prov visade på det. Högsänka (infektionsgränsen i kroppen) och feber!
Men när jag berättade att jag gjort en titthålsoperation förut och de inte hittat något så fick vi vänta och se.
Efter många om och men, och en spruta morfin i låret somnade jag på avdelning 11.
Gjorde en kontrast röntgen igår, Avskyr den skiten. Först måste man dricka en liter kontrast vätska, som de smart nog har smaksatt med lakrits, Smakar precis som ouzo. Väldigt bra mot illamåendet, Sen sprutar de in kontrast så hela kroppen känns varm och det känns som man kissar på sig.
Sen får man åka in i ett rör. Men den visade inge fel.
Tillslut gick min feber ner. Men jag hade fortfarande ont. Grät hela fredagen, och vilken jävla tur att
det fanns underbara sköterskor där som kramade mig och tröstade mig.
Kände mig verkligen som världens ensamaste ! Mina syskon var i Yttermalung och Tobias jobbade hela tiden.
Så låg där själv. Sen när sköterskorna försöker trösta och frågar om jag inte kan be nån hälsa på så kändes det förjävligt att inte ha nån där som kunde stötta mig. Usch !
Hade en rumskamrat som spydde hela hela tiden så att sova var i stort sett omöjligt.
Men efter en till spruta morfin i låret somnade jag även igår.
Vaknade upp i dag, och hade inge ont. Klart jag känner av det, men inte alls lika mkt.
Var så jävla glad att få åka därifrån, ensam tre dagar på ett sjukhus borde ingen få uppleva!
Att man dessutom måste samla allt sitt kiss i en potta var ingen höjdare hellre.
Fan vilken fin uppfinning toaletten är. haha
Är bara helt slut nu ! Har antagligen haft nått konstigt magvirus.
Jag har haft problem sen jag var liten med min mage, Och hade ofta magsjuka som sträckte sig i minst två veckor.
Antar att jag kommer få känna denna smärta nu istället, Då kan jag lova man är glad över sveriges sjukvård.
Så alltså efter en detox med dropp och fasta i tre dagar blev jag bättre.
Nu hoppas jag att allt skit är borta i morrn.
Hann tillochmed ner till Mamma i dag och överraska henne. Så allt ordnade sig.
Vill inte missa när min kära mor fyller 60 år.
Vilket hon gör på måndag.
Nu ska jag tvinga in mig själv i duschen, försöker få min pojkvän att gå med på att tvätta mig,
men han hade inte så stor lust till det. HAHAA!
Puss på er !


Kommentarer
Postat av: Jenny Penny

<3

2011-06-18 @ 23:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0