Oh så bra

Jag vet inte om ni läser Katrins blogg. Om ni inte läst i dag så tycker jag ni ska klicka in.
Jag har fått så fruktansvärt mkt påhopp här på bloggen så fort jag har skrivit om överviktiga människor.
Nu har ju tyvärr folk som är mulliga oxå tagit åt sig, Men jag har alltid snackat om överviktiga personer.
Det hon skriver i sitt inlägg är verkligen spot on.
Jag resonerar nästan exakt som henne.
Hade jag haft ett företag så hade jag aldrig anställt en överviktig människa.
För jag anser att detta utstrålar något negativt. Nu är ju samhället uppbyggt på detta sätt.
Så att anklaga mig för skit endast för min åsikt är fel.
Jag vet att ni nästan allihopa tycker lika. Självklart inte ni som är feta , men resten.
Att vara fet visar på dålig självdisiplin, det utstålar lathet och osundhet.
Jag påstår inte att jag på något sätt är bättre än tjocka människor, och inte sundare heller.
Men jag ser sund ut, ingen kan ta en titt på mitt utseende och säga att jag är lat.
Då måste man gräva djupare.
Och lika så med fula människor. Samhället är oerhört kritiskt, och i många fall kommer du längre med ett snyggt utseende än MVG i alla ämnen. Sorry , men så är fallet.
Bara lite åsikter så här på kvällskvisten. Och döm mig gärna, säg skit om mig.
Men kom inte och påstå att ni inte håller med. För innerst inne så tycker inte ni heller om tjockisar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är en stor skillnad på att vara tjock och kraftigt överviktig! Du har rätt till dina åsikter men skriv ut dom rätt i såfall!

2011-01-18 @ 10:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0