Abort

Min pojkvän sitter bredvid och säger stå för din åsikt.
Och det ska jag göra. Men risk för att reta upp en hel bunt av er.
Jag är emot abort. Ända gången jag tycker det ska göras undantag är när den personen blivit våldtagen eller sexuellt utnyttjad. Alltså inte själv varit med på samlaget
Annars så anser jag att tycker du själv att du är mogen nog att ha samlag, så ska du vara mogen nog att använda preventivmedel. Bortser du från detta faktum så har du ett liv att ansvara för.
Många anser att det inte gills eller nått som ett barn. Men det gör jag. Jag anser att det är ett liv ni dödar, och vad ger er rätten att leka gud? Är du inte mogen för ett barn, så finns alltid adoption. Det finns så mkt personer som inte kan få barn, och här gör ni en abort som det inte vore något.

Hej då !


Kommentarer
Postat av: Sara

Kommer ihåg när du och jag skulle diskutera detta i skolan på svenskan! Alla får tycka olika tycker jag, ingen kan säga vad som är rätt eller fel, bara man står för det man tycker!



// Sara

2011-01-08 @ 16:56:16
URL: http://www.munthers.se
Postat av: Lina

Självklart ska alla få tycka olika utan att få skit för det, är så trött på idiotiska människor som inte förstår det! Min åsikt om hela abortgrejen är iaf att absolut ska man inte va så dum och skippa preventivmedel och ''chansa'' det är idiotiskt! Men jag tycker också att om man på något vänster nu skulle bli gravid och inte kan ta hand om barnet på rätt sätt och inte heller vet om man skulle kunna klara av att lämna bort det för adoption så tycker jag abort är ok, Hellre det än att barnet inte skule få en rättvis barndom! händer alltför ofta och det är så tragiskt. Bra blogg iaf! =)

2011-01-09 @ 14:33:15
Postat av: Anonym

Om man nu använt preventivmedel då och blir gravid ändå? Ja menar, den risken finns ju faktiskt. Rätt då att göra abort om man anser att man inte är redo för barn?

2011-01-09 @ 14:39:19
Postat av: Nikolina

Tex p piller är ju i stort sett omöjligt att bli gravid på om man tar de rätt. Sen okej, en sprucken kondom, det händer ju faktiskt. Då måste man kolla om man har möjlighet att ta hand om ett barn på bra sätt. Men det som retar mig är när folk gör abort hit och dit som det inte vore något. Jag tycker så synd om folk som faktiskt verkligen försöker få barn men inte kan. Så sitter omogna folk och gör abort istället för att använda preventivmedel.

2011-01-09 @ 15:17:39
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

P piller är inte alls omöjligt att bli gravid av ändå och du har ju själv gjort abort och kan sitta och skämta om att du är gravid! Det finns dom som faktiskt inte vill ha barn men blir det ändå*! det är ett fritt land i sverige och det innebär att om man vill göra abort är det ens egen sak inte någon annans!

2011-01-09 @ 22:52:52
Postat av: Nikolina

Nej det finns en 0.01% chans. Tar man pillerna samma tid varje dag så ska det inte bli nå barn. Händer detta ändå, Så är det ju trist. Ja absolut, man måste få bestämma själv. Jag bara visade er min åsikt. Jag har absolut inte gjort någon abort, det vet jag inte vart du får ifrån. Däremot har jag fått ett missfall en gång. Och det var en fosterlös graviditet. Och min kropp kunde inte stöta ut det själv. Då fick jag hjälp.

2011-01-10 @ 14:44:21
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0