Smink

Jag tycker det är skit kul med smink.
Men jag är inte sån som har massa på lager . Jag har mina favoriter som jag använder flitigt.

Bas. Och jag använder mest foundation när jag ska ut på.
På sommaren använder jag ingen bas !



Ögonskugga: Kastade nyss bort en hel drös som jag aldrig använder.
Dessa två är de ända jag behöver !

Jag tror det var förra året jag upptäckte denna mascara. Och nu kommer jag aldrig byta.
Skit bra. Loreal Voluminus x5 .
Sen självklart en eyeliner, ingen sminkning blir bra utan den.
Och en ögonbrynspenna, faktiskt från h&m. Och det är den bästa jag haft.

Se till att investera i bra borstar. Sitt inte och kladda med annat.


Mina två favorit sminkningar.
Tre olika ögonskuggor, börja och lägg brun längs med ögonlocket.
Sen ljusare brun på ögonlocket, och lite vit uppe vid ögonbrynet.


Sista är favoriten. Här lägger du svartögon skugga över halva ögonlocket .
Sedan vit över resten ! Riktiga clown ögon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0