20 frågor om mitt bloggande


Jag saknar mitt hår !


1 - Hur länge har du bloggat?
Jag började någon månad innan jag skulle vara med i Sveriges värsta bilförare. Visste att många var nyfikna på programmet och mina tankar.
Så måste alltså snart vara ett och ett halv år sedan !

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag läste inga bloggar innan !

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Jag började så smått bli nyfiken på de stora bloggarna. Katrin Zytomierska har alltid varit en favorit! http://www.finest.se/katrin

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag tycker bara det är kul. Mitt liv har svängt så sjukt mkt !

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag läser runt 10 bloggar varje dag. tex kissie,mogi, paow, foki, blondinbella, tyra, kenza, katrin osv


6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Alltså de flesta är dagboksbloggar. Jag fastnar för folk som lever ett liv så långt ifrån mitt som möjligt.

7- Nämn en bloggare (obs:länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
http://fokis.se/ Vet faktiskt inte varför jag fastnade för hennes blogg. Men hon gör mkt resor som är kul att läsa om !

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Haha, Jag måste säga Katrin, inte för att hon lever samma liv som mig, utan för hon står för sina åsikter
http://www.finest.se/katrin

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Jag tror de flesta tycker det är kul, de har koll på mig fast de sitter flera mil bort. !

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag har aldrig hört något annat, och det är för Nikolina hon är alltid Nikolina. Enkelt

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag tror jag många gånger skriver för mkt. Men denna blogg är mitt sätt att överleva vardagen. Helt sant. Jag behöver reflektera och skriva ner mina tankar. Sen skiter jag i vad folk tycker om det !

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag tror fan inte det finns något. Jag är öppen med det mesta i mitt liv. Men jag håller hårt om hemligheter mina vänner berättat !

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Alltid kul att läsa era kommentarer, och visst jag tycker om att provocera mina läsare. Men detta är mest min dagbok.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej, och åter nej. Folk är snabba på att dömma mig. Jag är inte så farlig som jag verkar !

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope !

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
En fjortis som lägger ut naken bilder kan ju få ångra sig ganska hårt, Men annars nej !

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Ja det har jag blivit. De elaka kommentarerna tar jag åt mig av mest. Så är det. Men thats life!

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Absolut. Jag har målat upp en bild av att allt är bra alldeles för mkt, När jag egentligen ville skriva hur allt låg till, men inte vågade.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Alltså, jag har inte så många läsare. De som läser är för de mesta snälla. Skit samma.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Absolut, sen kanske jag kommer göra min blogg privat. Det beror på hur allt blir...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0