Jag blir inte förvånad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8257830.ab
Är ledsen för er som verkligen trivs i Malung, ni kommer tycka detta är stötande.
Men jag är så jävla glad att jag tog mig därifrån, Och nej inte helt utan skador!
Malung är ett ruttet jävla skit hål, där inget barn ska behöva växa upp.
Okej, vissa klarar sig fint. Men nog fan så mår majoriteten av ungdomarna i Malung som as.
Så är det bara.
Skynda er ifrån. Det finns chans än.
Jag har vänner som jag har känt hela livet, men helt plötsligt gör jag inte det längre.
Detta med att alla vet allt om alla, är så jävla dåligt för ett barn när det växer upp.
För även om man super och knullar när man är 13, så är ni fortfarande bara barn !
Och barn ska man ha rätt att vara, men så är inte fallet i Malung.
Jag tycker om att komma och hälsa på i Malung. Men jag hade gärna bytt min uppväxt.
Och klart, att pappa dog och att mamma är sjuk har spelat in en stor roll. Men det handlar inte bara om det, utan det handlar om alla jävla elaka ord och handlingar man stått ut med i 17 år.
Tack gud eller vem fan som helst , för att jag tog mod till mig och stack.
Tack för att jag slipper förgrämda människor och stebacks fyllor !

(vissa undantag , men ja ni vet vilka ni är)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

du skriver ofta att det mesta du skriver är för att provocera. så skriver du det här för att provocera oss som bor i malung och mår bra här? eller vad är syftet med detta? :P

2010-12-13 @ 16:09:30
Postat av: Nikolina

Då har du inte läst ordentligt Jeanette. Jag skriver att det finns vissa som mår bra i Malung och trivs. Och ni vet vilka ni är, avslutar jag inlägget med ! Men jag mådde inte bra i Malung, och det finns andra som inte mår bra men inte vågar/kan/vill ta sig därifrån. Jag menar absolut inte att provocera någon. Och jag börjar mitt inlägg att be om ursäkt för er som trivs i Malung. Du missförstår mig !

2010-12-13 @ 16:19:45
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, jag vet faktiskt inte vem det är du riktar dig mot i det här fallet. Det känns nästan lite som att det skulle kunna vara jag, eller någon helt annan. Men jag tror att om man mår så dåligt att man inte kan bo kvar i malung, då flyttar man! och så vitt jag vet så är det ingen i mitt umgänge som mår dåligt o vill iväg härifrån. Många av dem har bott borta, men kommit tillbaka, av den anledningen att detta är hem för de flesta! Men du avslutar ditt inlägg med att du är glad över att du slipper alla förgrämda människor o stebacksfyllor. de fyllorna är några av de roligaste, alla vänner samlas o har kul.

2010-12-13 @ 19:47:08
Postat av: Nikolina

Detta är mina åsikter, Och vad jag tycker. Inte vad ni tycker. Det måste man hålla isär. För detta är min blogg, och här samlas mina funderingar. Vissa helt befängda och andra djupa. Om ni trivs i Malung och bor där, så är jag jätteglad för eran skull. Precis som att jag bor i Falun och trivs här. Men nej, jag skulle inte lägga ner energi om ni skrev dåligt om Falun, för jag vet själv bäst vart jag ska bo. Det är skillnaden !

2010-12-13 @ 19:55:35
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, jag det är jättebra att du trivs i Falun, jag är glad för din skull. Men jag mår bra i malung som många andra, och det är här jag/vi trivs, så var glad för våran skull istället.

2010-12-13 @ 20:27:03
Postat av: Nikolina

Men sluta att reagera på detta sätt när jag säger att ni missförstår mig? Jag har inte skrivit alla malungs invånare. Jag har generallierat och snackat utifrån mitt synsätt . Ni måste sluta ta saker personligt. Det blir bara drygt för er att fiska upp negativ energi och drygt för mig att förklara allt. Jag skriver utifrån mig, detta är en blogg om mig. Inte er. Nikolina Larsson, Inte någon annan !

2010-12-13 @ 21:00:30
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej, då vet jag inte vem det är du syftar på om det inte skulle vara dina vänner :S javisst är det din blogg, men inte en blogg om dig.

2010-12-13 @ 22:03:50
Postat av: Mina Dadashzadeh

Haha alltså jag är bara tvungen att skratta åt alla som skriver kommentarer som försvar för Malung. Bra att du står på dig nikolina och ännu bättre att du drog när du inte trivdes, det krävs nog mer mod än vissa tror.

//kompis från mellanstadiet

2010-12-13 @ 23:46:23
Postat av: Nikolina

Jag har ett fåtal vänner i Malung, Så nej jag skriver inte om dessa. Okej, vissa av mina vänner trivs inte i Malung. Men några gör det. Så sluta bli så upprörd. Om du trivs i Malung så handlar ju inte detta om dig.

Och tack Mina, Äntligen fattar någon vad jag snackar om ! :)

2010-12-14 @ 11:03:01
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Anny

Jag tycker det är bra att du står på dig! Om man inte trivs så gör man inte. Jag stack därifrån av liknande anledningar. Är glad för alla som trivs där, men själv har jag fått nog av att alla vet allt om en, i vissa fall mer än vad man själv vet. Tycker det är roligt att läsa någon som vågar stå för det man tycket!

2010-12-14 @ 16:28:58
Postat av: Nikolina

Tack Anny. Tråkigt att vissa personer inte kan acceptera andras åsikter. Man har rätt att tycka som man vill ! :)

2010-12-14 @ 16:43:08
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: En annan Malungsbo

Kunde inte låta bli att skriva en liten kommentar. Självklart får man tycka vad man vill. Men ingen jag känner har "blivit förstörd" av att bo här. Trivs fint. Det blir ju vad man gör det till och skitsnack finns överallt. Men det finns bara ett Malung.. <3

2010-12-16 @ 17:09:25
Postat av: Nikolina

Ja jag tycker om att komma hem till Malung och hälsa på. Det finns många bra människor i Malung :)

Men om jag fick välja så hade jag växt upp någon annan stans. Men det är ju bara min åsikt liksom. Sen får ni andra tycka annat :)

2010-12-16 @ 17:11:17
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/
Postat av: Mia

Alltså jag trodde aldrig att jag skulle läsa detta på någon annans blogg, för det ÄR så sjukt hur stigmatiserat det är att skriva att malung är skit. Ingen vågar skriva det känns det som, och se så mkt kommentarer du får tillbaka. Man får liksom inte säga att man tycker det. Jag tycker att Malung är ett jävla pissluder, du tycker malung suger, och det får vi tycka. För det är våra jävla bloggar och vi får ha den åsikten. Sen tror jag säkert att det finns andra ställen som är lika illa, men det finns också ställen som är sjukt mkt bättre. HUR mår folk på högstadiet i malung egentligen? Som du säger; majoriteten mår piss. Det är en hård miljö och alla "vet" allt om alla. De som älskar malung älskar malung, och det får de tycka. De får stanna. Vi får fan tycka OCH SÄGA att vi tycker att saker har varit skit. Det handlar inte om att inte glädjs åt dem som mår bra, det handlar om att man inte får säga att deras älskade malung är dåligt. För dåliga sidor det har det, som alla andra ställen. Och du och jag är väl stadsmänniskor helt enkelt.

2010-12-27 @ 23:14:17
URL: http://chibimia.blogg.se/
Postat av: Nikolina

Jag tycker det är skönt att det faktiskt finns folk som anser att man ska få ha åsikter. Jag tappade bort mina vänner för detta inlägg ska ni veta. Bara för att jag hade en annan åsikt om Malung. Så herre gud var instängd och förgrämd det går att vara! Tack för att jag slipper leva ett liv så blåögt !

2010-12-28 @ 13:33:58
URL: http://sverigesvarstanikolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0