Ensamhet

Ensamhet, Det är något som är grymt viktigt för mig. Jag rensar mina tankar, och jag behöver inte berätta för nån vad jag tänker. Alltså, missförstå mig inte . Jag pratar om allt med mina nära. Framförallt Linus och Mamma. Men vissa saker, de gömmer jag inom mig. Och när jag är själv så tänker jag på de. Jag rensar ur, och sätter dit nya tankar. Bråka är det värsta jag vet, Och jag har lärt mig att vissa saker klarar inte ens mamma eller min älskade av att höra. Framför allt olika slags känslor som dyker upp inom mig, Jag duger inte, jag gör inget bra, Jag är inte tillräckligt fin osv. Men saken är ju den, Att jag är inte perfekt, långt ifrån. Men jag är bra. Tamigfan så är jag bra.
Och jag har lärt mig att lyssna på mig själv. Mår jag bra av detta? Vill jag detta? Har gjort så otroligt mkt saker som jag igentligen inte mår bra av eller kanske inte alls vill. Men det funkar inte. För första gången på många år så har jag inte ont i magen jämt, jag kan göra saker själv och framförallt så vill jag vara själv ibland.
Sen har jag fortfarande massa saker som jag måste släppa, Jag kan inte vara orolig för mamma jämt. Men det är jag , och jag kan inte fundera vad folk tycker om mig. Man har rätt att tycka illa om mig, Jag har lärt mig att antigen älskar man mig, eller hatar mig. Har aldrig i hela mitt liv träffat nån som sagt , jag tycker om dig. Utan antigen hatar eller älskar. Och jag kan förstå det, Jag är inte enkel att leva med. Jag är för ärlig, sårar och lägger mig i. Men jag finns alltid där för mina nära och kära. De som betyder för mig, kan jag göra allt för!
Saknar mina vänner i Malung, Ni vet vilka ni är !
Vet ni vad? Jag vet att det kan vara svårt för er att tro, Men Nikolina har landat. Äntligen har jag landat. Och nu ska jag göra allt för att det jag har nu ska vara kvar för alltid. För med dig Linus är jag lycklig, Och med er mina vänner så kan jag andas och bara vara. Och min familj finns här och jävlar va skönt det är !
Man kanske är själv, men man är aldrig ensam Nikolina, Så sa min bror till mig, och så är det. !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0