Allergi

Välkommen kära pollen. Jag har absolut inte saknat er alls.
Hur mkt kan man vara allergisk mot egentligen ?
Det snackas om att om man utsätts för allergin tidigt så växer den bort.
Tex om man har djur när man får barn så brukar de inte bli allergiska.
Men hur förklarar ni min allergi ?
Damm, kvalster, pollen och päls ?
Sen är jag oxå allergisk mot exotiska frukter. Alltså ananas, mango, kiwi, passionsfrukt.
Som är de godaste frukterna. Fan vilken nitlott jag har dragit.
Jag kan lova att jag inte växt upp i ett välstädat hem. Så det stämmer liksom inte.
Vi hade massa djur oxå !
Av alla dessa så får jag utslag . Min skrivarhud som jag berättat om förut, ser ungefär ut som nässelutslag.
Men pollen är ändå värst. För det kliar inte bara, utan jag blir täppt i näsan och slut i hela kroppen.
Nåja, vi får väl ändå ta det lite positivt. Våren är här !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0