Energidryck

Oh jag kan inte låta bli att skriva om energidryck.
Massa bloggar skiver om skiten, och när min bror skriver så kan jag inte låta bli.
Jag dricker i snitt fyra fem energidrycker om dagen. För det mesta dricker jag powerking.
Anledningen ? Den är godast! Sen har jag en jävla tur att den är billigaste.
I skrivande stund dricker jag dock en Red bull. Den kommer tvåa på listan.
Energydrink från Ica funkar oxå. Men resten är äckel päckel.
Varför dricker jag skiten ? Jo jag är beroende. Om jag inte dricker så får jag en extrem huvudvärk.
Det ska jag inte kasta under stolen, och självklart är det inte hälsosamt.
Den innehåller groteska mängder socker, precis som all läsk gör.
Men ni som sitter och sörplar i er litervis med kaffe varje dag är precis likadana.
Många jag känner får huvudvärk när de inte dricker kaffe.
Anledningen? Koffein. Precis som energidryckerna innehåller.
Klart att fem stycken om dagen är överdrivet och dumt.
Men att dricka en om dagen tror inte jag skadar.
Affärerna gör sitt bästa för att hålla bort skiten från barn/ungdomar.
Och det är klart, skydda de från koffeinet. Det är en drog .
Ungar ska inte dricka skiten, precis som allt annat de inte ska göra.
Överviktiga ska inte dricka skiten, då blir ni fetare.
Gravida ska inte dricka skiten.
Jag lovar jag ska sluta med skiten när de börjar sälja celcius i Falun.
Då ska jag dricka den skiten istället. xD
Men kasta inte skit på mig som dricker energidryck, ni som dricker massa kaffe är precis lika läskiga !
Plus att kaffe inte är gott någonstans, vilket gör det ännu läskigare ;)
Ni tvingar er själva att lära er dricka kaffe, för att alla andra gör det.
Sen tycker ni det är läskigt när jag dricker några powerking om dagen som alltid har varit gott.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag dricker varken kaffe eller energidryck för båda är äckliga och ohälsosamma, jag kommer inte lära mig att dricka kaffe heller bara för att alla jag jobbar med gör det, det går ju inte för det är så äckligt.. :P Jag har provat men får bara ont i magen och mår dåligt.

2011-04-29 @ 07:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0