Jobb

Är ju med i jobbgarantin, vilket istort sett betyder att man får 130 kronor om dan tills man får jobb.
Jo jätte bra. Men nu sist fick jag välja mellan praktik eller jobbcoach.
Då jag inte vet vart jag vill praktisera så valde jag en jobbcoach. Tänkte det kan ju vara nyttigt.
Såklart fick jag en kille som jag inte alls gillade. Han pratade mest om mitt namn under tiden vi sågs. Riktigt drygt bara, och nu ska han bestämma vilka jobb jag ska söka. Mår runk när jag tänker på det. Jag vill inte!
Får man nångång bestämma över sitt eget liv?
Och sen tjatar alla, "man måste ha ett jobb Nikolina" Ja det fattar jag , jobbet är halva ens liv. Kan man få chans att fundera ut vad man vill göra då? Nej för det ska nån annan bestämma.
Kimmey skulle gå nån svets utbildning. Det lät faktiskt kul. Jag vill göra nått praktiskt.
Tror jag hänger på den tösen och gör nått som jag själv vill för en gångs skull.
Ni andra kan bara dra åt helvete . Det är mitt liv, min kropp, MITT VAL!. Punkt


Kommentarer
Postat av: maggan

go nina go nina go nina!!!! Håller på dig :)

2010-03-23 @ 15:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0